〜構造物に作用する外力〜
 構造物を設計、製作する際に忘れてはならないのはその構造物に作用する外力
である。その外力の種類には、構造物自体の重さのような死荷重と、車や電車のような
ものからなる活荷重、さらには台風や地震などによって生じる偶発荷重がある。
死荷重にそれほど変動は無いため、考えるべきは活荷重と偶発荷重で、活荷重はその
動的効果を考えなければならない。例えば、大型のトラックが橋のような建造物を
高速走行する際には、たわみの振れ幅も大きくなることは明らかである。
偶発荷重の被害としてはやはり地震である。例えば高速道路の高架橋が地震により
崩壊して巨大なコンクリートの塊が落下したらその下で生活をしている人にも危険が
及ぶことがあるかもしれません。
タコマ橋が風によって大きく揺れて落橋するビデオを見たが、橋があんな揺れ方をする
のは衝撃的でした。また、温度による影響も考える必要がある。レールのようなものに
その影響は顕著で炎天下のなかでレールは部分的に伸びたり歪んだりすることで
その形を変えてしまう。これによりその上を走る電車に影響が及ぶことは言うまでも
ない。さらに高速道路にもこれは当てはまるが、高速道路にはエキスパンション・
ジョインが数100mごとに取り付けられていて撓みや歪み、その他外的応力を軽減して
いる。エキスパンション・ジョイントがあることで振動や騒音の原因となっているが、
これがこんなにも重要な役割を果たしている事には驚かされました。
 〜External force to act on a structure〜  
 When we design and built a structure, we must not forget external force to 
act on the structure. In the kind of external force, there are live load such 
as the weight of structure in itself and dead load such as weight of car and 
train, furthermore accidental occurrence load such as typhoon or earthquake.
Because dead load does not change so, what we should think about are live load
and accidental occurrence load. We must think about the dynamic effect of live 
load. For example, it is clear that the oscillation width of the 
deflection grows big, when a large-scale track runs at high-speed on the 
bridge. After all an earthquake is very important for the damage of accidental
load. For example, when the highway bridge collapses and a huge concrete mass 
falls down due to the earthquake, person who lives under the bridge will 
receive damage. 
The Tacoma bridge shaked and falled down by wind in the video of the lecture.
It was shocking that a bridge did such rolling action. 
In addition, we must think about the influence by the temperature.
The influence is remarkable thing such as in the rail, The rail partially 
changes the form. by lengthened and warped, hereby. It goes without saying 
that a train running on the rail is affected. Furthermore, this temperature
action applies to the highway. There are object called ‘expansion joint’
every a few hundred meters in the high way, and it reduce a bend, distortion 
and external force. 
Expantion joint causes vibration and noise, but I am surprised that it plays
so important role.


An authority of construction environment theory report 

It is said dead load (static load), and, in a design of a bridge,
deadweight is the load that size and a direction of power to act on an
object are constant regardless of time. 
Is bridge girders thing, and designing it after decision is selected. 
It is said dynamic loading (dynamic load), and live load is the load that
size and a direction of power to act on an object change with time, and it
is a car or a person and sets it for design load at the time of a design. 
Load to act impulsively is load to act momentarily in a short time, and
impact strength (impact load) is one of the dynamic effects of live load. 
There is a wind load separately from this, and the dangerous flutter
emission sometimes happens. When the flutter emission happens, a bridge
cannot finish bearing load and collapses like Tacoma bridge. 
In addition, temperature pressure becomes 200MPa, and steel materials lose
for this power, too. For relaxation of temperature pressure, a joint joint
is established in a bridge and takes in power. 
I watched a design to prevent an earthquake which is explained by plate 
tectonics last.  That is to avoid the resonance. 
A huge bridge looked at a place broken by a wind-force and thought that
such a big bridge was broken when a design was important.

橋の設計において、死荷重とは、静荷重(static load)ともいわれ、物体に働く力の
大きさや向きが時間に関係なく一定な荷重の事。
橋桁など事で、設計が決定後の決まる。
活荷重とは、動荷重(dynamic load)ともいわれ、物体に働く力の大きさや向きが時
間と共に変わる荷重のこと、
自動車や人などのことで、設計時は設計荷重として設定する。
衝撃荷重(impact load)とは、衝撃的に働く荷重 短時間に瞬間的に働く荷重のこと
で、活荷重の動的効果の一つである。
これとは別に風荷重があり、時に危険なフラッター発散が起こる。フラッター発散
が起こると、橋が荷重に耐え切れず、タコマ橋のように崩壊してしまう。
また温度圧力は200MPaにもなり、この力には鋼材も負けてしまう。温度圧力の緩
和のために、橋には継ぎ目ジョイントが設けてあり、力を吸収する。
最後にプレートテクトニクス理論による地震に対して耐震設計や、共振を防ぐ設計も
見た。
巨大な橋が風の力によって壊れるところを見て、こんな大きな橋が壊れるなんて設
って大事なんだなと思った。




 構造物の全体または部分的に加わる力を荷重と言い、荷重には活荷重や死荷重など
がある。活荷重は橋などの構造物を設計するときに考慮する列車、自動車、群集など
構造物上を移動する荷重の総称である。死荷重とは外部からかかる重さを除外した
構造物自体の重さである。また荷重は構造物が耐えうる重さもあらわす。
 自重の影響について材料強度の弱い豆腐を例に挙げて説明する。豆腐を五段積み
重ねると一番下の豆腐が重さに耐えられなくなって壊れる。しかし水中で同じように
豆腐を五段積み重ねても一番下の豆腐は壊れない。これは水中では浮力が作用している
ためである。浮力が作用するとと物体には下向きの重力とは逆の上向きの力が作用する。
これにより水中では豆腐は自重が軽くなり一番下の豆腐は壊れない。

 Power to be added to the whole of a structure or part of structure is load
and there are live load and dead load in a load. 
Live load is load of object that move on a structure like a train , car, 
a large group of people. And it is considered when a designer designs a 
structure. 
Daed load is weight of structure in itself that exclude weight to take from 
the outside. And load expresses the weight that a structure can bear.
 I explain influence of self-weight. For example tofu, tofu has weak 
materials strength. The bottom tofu becomes not able to bear weight and is 
broken, when we pile up five steps of tofu. But, even if we pile up five 
steps of tofu likewise underwater, the bottom tofu is not broken. 
This is so that buoyancy acts underwater. When buoyancy acted, power of the 
upswing that is reverse to downward gravity acts on an object. 
As for the tofu, self-weight lightens by this and the bottom tofu is not broken.



 
External force for a structure is called load. There are dead load and live
load for representative load.             
Death load is the sum of weight of structure itself and weight of an additive.
Or it is a volume and the product of unit volume weight. 
Live load is moving load to appear in a bridge. For example, it is a car, 
a train, a large group of people.   There is a dynamic effect in live load 
and bends so that an object passes by at high speed.
There is wind load by wind to load elsewhere,too. For an example of an 
accident by a wind load, collapse of Tacoma bridge of 1940 is famous.
As for this, Tacoma bridge of four months is the case that the wind velocity 
has collapsed by 19 meters per second side winds after completion.
From this, judgment to take dynamic action into account of wind spread in a 
design of a bridge.
Next I learned it about an earthquake. Japan is home with many earthquakes.
Therefore a quakeproof gender is found to a structure. In late years they use
a computer by quakeproof setting. 
In addition,temperature affects a structure,too.  There are the apron stage 
phenomena that a rail swells out by heat as the example.
To prevent this phenomenon, there is a method to miss transformation by 
temperature stress by making the joint.
It is difficult to think about these various load to be played at the same time.
In other words, they need to think it combines load with eternal load and 
change load and accidental occurrence load.

構造物に対する外力は荷重と呼ばれる。代表的な荷重として、死荷重と活荷重がある。
死荷重とは構造物自身の重さと添加物の重さの和である。もしくは、体積と単位体積
重量の積でもある。
活荷重は橋に載るものの荷重である。例えば、自動車、列車、群集等である。
活荷重には動的効果があり物体が高速で構造物を通過するほど撓む。
また、他にも風による風荷重もある。風荷重による事故の例としては、1940年のタコマ
橋の崩壊が有名である。これは、完成後4ヶ月のタコマ橋が風速が毎秒19メートルの
横風によって崩壊してしまった事故である。このことから、橋の設計において風の動的
作用を考慮に入れるという見識が広がった。
次に地震について学んだ。日本は地震が多い国である。つまり、日本の構造物は耐震性
か求められる。近年ではその設計にコンピュータが用いられている。
また、温度も構造物に影響を与える。例としては暑さによりレールが膨らむレールの
張り出し現象などがある。この現象を防ぐために、継ぎ目を造ることによって,温度応力
による変形を逃がす方法がある。         
これらの様々な荷重は、同時に掛かることは考えにくい。そう考えると荷重は、
永久荷重と変動荷重や偶発荷重を組み合わせて考える必要がある。